У Руденківському ліцеї та філіях – Дубинівська гімназія з дошкільним структурним підрозділом та Великосолонцівська гімназія, забезпечено безперешкодний доступ до приміщення закладів  для осіб з особливими освітніми потребами.

У 2024-2025 році в ліцеї та філіях створено 8 інклюзивних класів у яких навчаються 14 учнів  з особливими освітніми потребами.

З дітьми працюють досвідчені вчителі, асистенти вчителів, практичний психолог, соціальний педагог.

Для дітей з інклюзивною формою навчання:

  • адаптовано навчальні програми та плани;
  • наявне навчально-дидактична забезпечення та сучасне корекційно-реабілітаційне обладнання;
  • створено позитивний мікроклімат шкільного середовища.

Організовано додаткові освітні послуги:

  • індивідуальні корекційно-розвиткові заняття з практичним психологом;
  • індивідуальні корекційно-розвиткові заняття з логопедом- дефектологом.

Створено належні умови для перебування у закладі дітей із особливими освітніми потребами:

  • створено ресурсну кімнату;
  • усі основні приміщення закладу мають природне освітлення, враховано використання кольорів, розташування меблів і обладнання відповідно до санітарних вимог;
  • у закладі дотримується тепловий режим;
  • працює харчоблок;
  • забезпечується регулярність вологого прибирання, використання всіх видів провітрювання;
  • шкільна та пришкільна території підтримуються в належному стані.

Заклад співпрацює з комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр Новосанжарської селищної ради Полтавського району Полтавської області», де можуть отримати консультації  педагогічні працівники з питань роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, батьки та учні.

Необхідні пристосування для учнів з ООП відповідно до вимог Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»:

  • ПАНДУС

Довжина пандуса – 10 метрів;

Ширина – 1 м;

Висота -1 м;

Обладнаний перилами.

  • РЕСУРСНА КІМНАТА:

Обладнана згідно Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичногорозвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти, який затверджений наказом МОН від 23.04.2018 № 414.

  • ДВЕРІ (ВХІДНІ ТА ВНУТРІШНІ):

ширина дверних отворів відповідає вимогам для пересування маломобільних груп;

  • ВНУТРІШНІ ТУАЛЕТИ:

обладнані відокремленими кабінками для осіб з ООП, розміщуються на першому поверсі.

  • ЇДАЛЬНЯ, НАВЧАЛЬНІ КАБІНЕТИ (ЧАСТИНА), АДМІНІСТРАТИВНІ КАБІНЕТИ, ГАРДЕРОБНЕ ПРИМІЩЕННЯ, СПОРТИВНИЙ ЗАЛ:

розміщуються на першому поверсі, доступні для маломобільних груп населення.

Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 року №2145-VІІІ набрав чинності з 28.09.2017 року

Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами.

Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.
Для навчання  осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.
Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами шляхом забезпечення розумного пристосування та універсального дизайну.