Використане фото з сайту: http://5.school-info.te.ua/blog/124-batkam/rekomendaciji-batkam-z-uspishnoji-adaptacih-p-jatiklasnikiv-do-novih-umov-navchannja

Будь-які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні питання. У 5 класі ці питання пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності, початком підліткового віку. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і правил, до нового для п’ятикласників оточення, умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.

1. Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

5. Не слід ослаблювати контроль за навчальною діяльністю. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.

6. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

7. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я».

8. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.

9. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.

10. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.

11. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без уваги. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.

12. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.

13. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.

14. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників.

Як допомогти дитині у навчанні?

Дуже часто у п’ятикласників можуть виникнути проблеми у навчанні.

Першопричина – нові вчителі, нові предмети. У п’ятому класі кожний предмет викладає окремий вчитель. Вимоги до навчання різні. І дитині часом важко зорієнтуватися у цих вимогах. У цей період може охолонути цікавість до навчання, можуть виникнути скарги на те, що багато задають, нецікаво…

Батьки повинні допомогти дитині в адаптаційний період, пояснити, що не все у навчанні цікаво. Навчання – це гарний спосіб виховувати свою силу волі, тому дайте дитині змогу розвиватися, не виконуйте за неї домашні завдання. Радійте разом з дитиною, сумуйте разом з нею, але ніколи не карайте за оцінки. Це може викликати тільки негативне ставлення до шкільних предметів.

Допомагаючи дитині, підтримуйте зв’язок з учителями, щоб ваші вимоги і вимоги вчителів до навчання були однакові.

Пам’ятайте, що у п’ятому класі у вашої дитини формується ставлення до навчання на весь подальший час: як учень провчиться у п’ятому класі, так він і буде ставитися до навчання в старших класах.

За будь–якої можливості намагайтеся уникнути значних змін або порушень у домашній атмосфері протягом першого півріччя. Спокій домашнього життя дитини допомагає їй ефективніше розв’язувати проблеми в школі.

Забезпечте своїм дітям вдале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.

Пам’ятайте, що клас, де навчається дитина, – ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, у тим кращій атмосфері будуть формуватись діти.

Не забувайте: дитину не слід карати за невміння, а терпеливо вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

Вчіть дитину бути хорошим товаришем: хотіти і вміти надавати допомогу, виручати з біди, доброзичливо ставитись до помилок інших і з готовністю прислухатися до зауважень на свою адресу.

Ви повинні знати:

1.З ким приятелює ваша дитина.

2. Де проводить вільний час.

3. Чи не пропускає занять в школі.

4. В якому вигляді або стані повертається додому.

Не дозволяйте дітям та підліткам:

1. Йти з дому на довгий час.

2. Ночувати у малознайомих для вас осіб.

3. Знаходитися вночі і пізно ввечері на вулиці без супроводу дорослих.

4. Зберігати чужі речі.

Використане джерело: http://5.school-info.te.ua/blog/124-batkam/rekomendaciji-batkam-z-uspishnoji-adaptacih-p-jatiklasnikiv-do-novih-umov-navchannja